“Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Vanmorgen ontving burgemeester Halsema uw mailtjes. Het is echter niet duidelijk waarom u deze mailtjes aan haar hebt gezonden. Uw mailtjes zijn derhalve ter kennisgeving aangenomen.

Met vriendelijke groet,

Kabinet burgemeester

Gemeente Amsterdam

Hierbij is het ook weer heel goed mogelijk dat de burgemeester de berichten niet, niet goed of zonder bewijzen heeft ontvangen….

Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>wo 19 aug. 2020 15:10
aan Kabinetburgemeester

Geachte heer of mevrouw,Heel erg bedankt dat u het heeft doorgestuurd
Het is echt heel belangrijk dat Mevrouw Halsema de correspondentie snel te lezen krijgt. Het gaat haar aan niet in de laatste plaats omdat er een gemeenteambtenaar bij betrokken is de heer A.I.R. liem. Die heeft me praktisch vermoord en mijn telefoon gestolen waarna hij er een apje op heeft gezet. Een spy app. Dat kan hij bij jullie dus ook. En hij is veroordeeld en kan geen verklaring van goed gedrag hebben. En mevrouw Heetebrij daarover geïnformeerd maar ze is met vakantie. Ik heb haar alle bewijzen toegestuurd. En ondanks extreme berg  berg belastend materiaal is hij daarmee weggekomen. En vorige week zei advocaat drie dat hij niet aan de zaak meer wilde werken. De eerste liet nooit meer wat van zich horen, de tweede vrouw kreeg een ongeluk en de derde beweerde dat de zaak geen zin heeft. Dat is ook gebeurt met mijn advocate die ik had ingeschakeld om me bij te staan in strijd tegen de notarissen Lubbers en van Dijk en Akkermans en Meulemans, en mijn vaders. Ze beginnen heel vlot en eindigen omgekocht. Of krijgen wel of niet toevallig een ernstig ongeluk. Zou u misschien de mails die ik u heb gestuurd willen uitprinten en onder de aandacht willen brengen van mevrouw Halsema. Dit omdat bij mij alle mails verdwijnen hieromtrent in de loop der tijd. Ik ben u reuze dankbaar voor uw hulp alvast.Hele fijne middag, Vriendelijke groeten, Marije van Appeldoorn

Op wo 19 aug. 2020 om 11:39 schreef Kabinetburgemeester <Kabinetburgemeester@amsterdam.nl>:

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Vanmorgen ontving burgemeester Halsema uw mailtjes. Het is echter niet duidelijk waarom u deze mailtjes aan haar hebt gezonden. Uw mailtjes zijn derhalve ter kennisgeving aangenomen.

Met vriendelijke groet,

Kabinet burgemeester

Gemeente Amsterdam

Van: Marije van appeldoorn [mailto:marijevanappeldoorn@gmail.com]
Verzonden: woensdag 19 augustus 2020 10:15
Aan: Burgemeester F. Halsema
Onderwerp: Fwd: spoed knb

———- Forwarded message ———
Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Date: wo 19 aug. 2020 om 09:42
Subject: Fwd: spoed knb
To: <burgemeester@amsterdam.nl>

———- Forwarded message ———
Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Date: di 18 aug. 2020 om 08:37
Subject: Re: spoed knb
To: burgemeester@denhaag.nl <burgemeester@denhaag.nl>

Op vr 14 aug. 2020 om 14:55 schreef Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>

Geachte heer van Zanen. 

Graag zou ik uw aandacht willen vragen over ondersteuning kwestie. 

Stuur u zo ook nog een mail met vragen. 

Helaas kan ik mijn bron niet beschermen maar u weet toch meteen wie het is. 

Hopelijk heeft u een normale verklaring voor het gedrag van de heer Schurink en voor het feit dat het bericht uit mijn telefoon verwijderd word? 

En dat u van niets wist! Dat hoop ik echt. 

En de vvd in Amstelveen heeft ook zitten toekijken? 

Nou goed. 

Hopelijk heeft u een goede verklaring. 

Met vriendelijke groeten 

Marije van Appeldoorn 

——— Doorgestuurd bericht ——–
Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Datum: vr 14 aug. 2020 om 09:17
Onderwerp: Fwd:
Aan: <marijesva@hotmail.com>

———- Forwarded message ———
Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Date: vr 14 aug. 2020 om 09:14
Subject:
To: marijevanappeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>

Op di 11 aug. 2020 om 09:49 schreef Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>

 Geachte redactie, Zie onderstaande correspondentie. Ben zelf als journalist werkzaam maar het onderwerp is veel te groot voor mij alleen. En ben zelf slachtoffer hiervan dus niet onpartijdig.Voor mij is dit onderzoek waar ik al drie jaar aan werk. Zou heel graag dit anoniem willen plaatsen zonder mijn familie te noemen. Ze hebben ook nog eens geen jaarverslag op de website. Heb nog veel meer van dit soort onderzoeken. Zou daar graag met jullie aan werken. En wacht nog op een reactie van het de AFM, die is op vakantie.Het is auteursrechtelijk beschermd. Hele fijne dag. Vriendelijke groeten, Marije van Appeldoorn   Zie onderstaande correspondentie. Het gaat hier over de Koninklijke Notariele Notarisbond, de ombudsman die fantastisch heeft opgetreden hiertegen en mijzelf. Zelf ben ik werkzaam als journalist geweest bij CASH en Quote, Daar ben ik bedreigd door de MvA, de makelaarsvereniging in Amsterdam die ik had betrapt op het maken van prijsafspraken zodat de koopprijs steeds verder word opgedreven. En tegenwoordig is het zo erg dat ze kopers zelfsverplichten een NVM makelaar mee te nemen die zei als we ooit een woord gingen pulbliceren over misstanden bij makelaars en notariskantoren ze ons wisten te vinden.  Had een bron, zelf notaris,  die stelde toen, in 2000 dat er geen enkel betrouwbare Notaris in Amsterdam te vinden was. En heb dat altijd onthouden maar hoe erg het is blijkt uit onderstaand relaas. De KNB houdt daarbij de hand boven het hoofd van alle foute Notarissen ipv actief op te treden.  Doordat ik in de bijstand dreigde te raken moest ik van de gemeente Amstelveen eerst mijn erfenis van mijn moeder opvragen. Tot mijn onstelstenis bleek het vermogen weggepoestst naar 380 000 euro. Dit terwijl mijn ouders enorm vermogend waren en alleen al het een appartement in de Emmastraat bezaten twv 1,5 mijoen op het moment dat mijn moeder stief. Mijn vader heeft een nieue partner en een samenlevingscontract met hem getekend. En zich aan geen enkele regel gehouden die de wet hem verplicht als vruchtgebruiker,. Hij heeft nooit toestemming gevraagd voor de verkoop of aankoop van onroerende goederen,  Mijn vaders notaris had hem hierop ook niet gewezen dat dat moest, zegt mijn vader althans. Het gaat over Lubbers en Dijk.Die heeft al eerder wereldnieuws gehaald zie onderstaande correspondentie en een artkikel in het NRC hierover. Een ander malafide notariskantoor dat erbij is betrokken is Akkermans en Meulemans in uithoorn. Die doet 15 maanden over het opvragen van mijn moeders testament. En of ik moet bedragen die ik niet bezit betalen ervoor, 1800 euro voor een kopie van een testament. Zie zijn website voor meer klachten.  Als ik klaag bij de KNB hierover reageren ze een jaar niet. Pas als ik zeg naar de media te stappen komen ze in actie. Ze laten het betrokken notariskantoor ermee wegkomen ondanks verpletterende bewijzen.  Hetzelfde gebeurde onlangs bij het notariskantoor Akkermans en Meulemans.  En als ik ze erop wijs dat op hun website staat dat ze ingrijpen als ze misstanden bemerkten, grijpen ze niet in.  Ook word ik geintimideerd bij tijd en wijle, en is mijn telefoon gehacked etc etc. Ik kan u daarover alles sturen.  Ik had kanker en dacht dat ik dood zou gaan en wilde het graag voor mijn zusje en mij oplossen. Net als dat ik het als journalist verplicht ben deze zaak tot de bodem uit te zoeken.De knb dacht vertagen het lekker tot ze door is, dan kraait niemand er meer naar. Maar dat is gelukkig niet het geval. En door Corona is er weer een nieuwe reden dat ik het snel wil regelen voor mijn zusje en mij.  Misschien kunt u mij helpen en het uitzoeken, net als de ombudsman heeft gedaan. Die heeft alleen een excuses te voorschijn weten te toveren. En nu nog de oplossing.  Dit ;is; een meta misstand in onze maatschappij. En niemand die er aandacht aan schenkt of het weet.  Vriendelijke groeten, Marije van AppeldoornRembrandtweg 353 1181 GL06 36270067         Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Date: vr 31 jul. 2020 om 15:02
Subject: Re: Reactie AFM
To: Willem Geselschap <W.Geselschap@knb.nl>, <post@nationaleombudsman.nl> Geachte heer Geselschap,.Voor de allerlaatste keer schrijf ik u een berichtU  antwoord niet op de vragen die ik u stel. U BENT WEL TOEZICHTHOUDER, zie de correspondentie tussen het bfk die ik u heb gestuurd en u beschikt over de macht maatregelen te nemen. En heb niets aan uw excuses want ik mijn zusje en ik blijven arm achter en hebben grote schade opgelopen door de betrokken notarissen en advocaten etc. etcOP UW SITE staat te lezen ook dat u weldegelijk ingrijpt als het nodig is en daartoe bevoegd bent. En ook al heeft u zich schandelijk gedragen dan nog moet u als een puber gecorrigeerd worden en wachten met het op te lossen en zo nog weer de zaak te verslomen, een nieuw woord heb ik daarvoor uitgevonden,  Heb u foto;s gestuurd van klachten van andere mensen over de beide notariskantoren. De ene is wereldnieuws geweest zie het artikel in de V krant. De ander wordt beoordeeld op zijn site als crimineel, doodeng, zelf gratis niet aan te bevelen. En u laat ze ermee wegkomen en komt voor ze op door te verslomen en niet in te gaan op feiten. Alleen maar zielig doen dat het buiten uw macht valt. En u kan er niets aan doen dat uw organisatie jaren doet over klachten tegen zichzelf, partijdig oordeelt, En niet doet wat zijn rol is namelijk notarissen berispen en melden aan bft. Een aantal jaren geleden heeft u, uw bstuur, vijandig de macht gegrepen, de vrienden van de minister zijn toen afgezet omdat ze te braaf waren. Dat is eeuwig zonde. Dan was dit nooit gebeurt.  Hopelijk wacht u hetzelfde lot en kunnen beschaafde mensen de boel overnemen die niet ziek zijn jaren. Dyslectisch ook nog, en niet kunnen lezen tot 5 x toe dat er een klacht tegen hen is ingediend. Ook al  schrijf, ik dien u klacht tegen jullie in. En die niet de ombudsman nodig hebben om problemen op te lossen. En zelf komen met oplossingen als iets mis gaat. Vriendelijke groeten, MarijeOp vr 31 jul. 2020 om 09:22 schreef Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>:Geachte heer Geselschap,Ik vraag de bakker precies om wat ik nodig heb, een broodje. En zoals staat op uw website “bij het verdenken van ontuchtig handelen van een bakker alias notaris dienen we een klacht in tegen de betrokken notaris bij de toezichthouder. En mede dankzij uw handelen kunnen mijn zusje en ik geen biefstuk kopen. Sterker nog ik ga failliet. En de vorige keer werkte het ook, na een jaar lang aandringen, dreigen naar de media te stappen voordat u uw taken ging verrichten.  Fijne vrijdag! Hartelijke groetenMarije van Appeldoorn   Op vr 31 jul. 2020 om 08:15 schreef Willem Geselschap <W.Geselschap@knb.nl>:Geachte mevrouw Van Appeldoorn, U geeft constant aan dat u niet geïntimideerd wenst te worden. Tot nu toe heb ik echter alleen vanuit uw zijde dreigende en intimiderende taal ervaren. Ik begrijp dat de zaak u emotioneel aangrijpt, maar ben er van overtuigd dat de wijze waarop u tracht een oplossing te forceren niet helpt. Ik wil een laatste maal proberen duidelijk te maken wat hier gebeurt aan de hand van een voorbeeld: U vraagt aan de bakker om u een biefstuk te verkopen. De bakker geeft aan u hiermee niet te kunnen helpen en verwijst u naar de slager. U kiest er vervolgens voor om naar de fietsenmaker en de kruidenier te gaan om te klagen over het feit dat de bakker u geen biefstuk verkoopt, maar u volgt niet de verwijzing van de bakker op. In deze situatie gebeurt feitelijk exact hetzelfde. De KNB heeft u reeds meerdere malen uitgelegd dat zij niet de toezichthouder of – zoals u het omschrijft – de waakhond over notarissen is. Ook hebben wij duidelijk aangegeven dat het de KNB niet past om een oordeel te vellen over het handelen van notarissen in individuele zaken. Wij hebben u wel aangegeven waar u terecht kunt, mocht u een dergelijk oordeel wensen. De KNB kan zich als beroepsorganisatie van en voor notarissen ook niet mengen in de afwikkeling van individuele zaken zoals de uwe. Het is kortom onmogelijk voor de KNB om aan uw verzoek te voldoen. De KNB heeft domweg geen mogelijkheden om u te helpen met het oplossen van de problemen die u ervaart. Tenslotte wijs ik u nog op het volgende. Tot op heden heeft de Nationale Ombudsman de KNB enkel gevraagd om de binnen de KNB geldende klachtenprocedure voor klachten over de KNB af te ronden. Dit is gebeurd door verzending van mijn e-mail aan u op 24 juli 2020 om 9.56. De ombudsman heeft vervolgens aangegeven dat de interventie van de ombudsman om de klachtbehandeling vlot te trekken hiermee was afgerond en dat de ombudsman het dossier verder zou sluiten. Het staat u altijd vrij om de ombudsman een oordeel te laten geven over de wijze waarop de KNB uw klacht over het handelen van de KNB uiteindelijk heeft afgehandeld. De KNB hecht grote waarde aan een dergelijk oordeel van de ombudsman. In deze zaak zien wij een dergelijk oordeel overigens met vertrouwen tegemoet. Wij kunnen nog lang over deze zaak blijven corresponderen. Dit zal echter geen enkele oplossing voor u bieden. Het antwoord van de KNB zal steeds hetzelfde blijven: Wij kunnen u verder helaas niet helpen. U moet de stappen nemen die u nodig en wenselijk acht. Evenwel zou het in de ogen van de KNB voor de hand liggen om de door de KNB aangedragen mogelijkheden dan te verkennen. Aangezien het niet zinvol is om steeds in herhaling te moeten vallen, zal de KNB verder niet meer reageren op berichten over deze zaak uwerzijds.   Met vriendelijke groet,

Willem Geselschap mr. W.J. GeselschapManager Praktijkzaken Koninklijke Notariële BeroepsorganisatieSpui 184, 2511 BW ‘s-GravenhagePostbus 16020, 2500 BA ‘s-Gravenhaget. 070 3307133afwezig: vrijdagmiddag Meer weten over het notariaat? www.knb.nl / www.notaris.nlLees Notariaat Magazine of meld u aan voor de NieuwsbriefVolg ons ook op TwitterLinkedIn of Facebook.   De informatie in dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan.   Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Verzonden: vrijdag 31 juli 2020 07:04
Aan: Tjadens, mr. G.T. (511506) <g.tjadens@lubbers.nl>; Akkermans|Meuleman notariskantoor (Uithoorn 101659) <notaris@akkermansmeuleman.nl>; Peter de Meijer <p.demeijer@lubbers.nl>; info@lubbers.nl; Willem Geselschap <W.Geselschap@knb.nl>
Onderwerp: Re: Reactie AFM Geachte heren, Graag uw laatste reactie voordat ik naar de media stap. En niet door me te intimideren of gek te laten verklaren. Maar door iets op te lossen. Hele fijne dag,   Op wo 29 jul. 2020 om 15:17 schreef Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>:Geachte heer of mevrouw, Op uw site valt te lezen  “Het is belangrijk dat het publiek, het bedrijfsleven en de overheid vertrouwen hebben in de financiële markten. En dat de markten op een duidelijke en eerlijke manier werken ”  Dat is uw rol en bij de Koninklijke Notariële Beroepsinformatiebond is die eerlijkheid en transparantie ver te zoeken. Nog is het eerlijk en helder dat je voor klachten over de KNB bij de KNB zijn en als ze jarenlang niet reageren, onterecht partijdig bemiddelen, en een jaar ziek zijn is dat ook niet duidelijk of eerlijk.En wat ze bij mij doen doen ze bij andere burgers ook. En die zijn geen journalist van beroep en weten niet waar ze terecht kunnen.  En alleen dankzij voortreffelijk werk van de ombudsman heb ik de excuses ontvangen. Alleen geen oplossing. De betrokken notarissen werken gewoon.   Net als de mensen bij de KNB die verantwoordelijk zijn. Ik ga failliet hieraan met name dankzij de betrokken notarissen. Dat is al helemaal niet eerlijk. En heb alleen maar dure advocaten (die zijn ook was in hun handen)  rekeningen etc.En niemand durft een vuist te maken behalve de ombudsman en ik.   Dan heb ik geklaagd bij de toezichthouder financiële markten en die kan niets anders dan het signaleren van foute notarissen. En voor klachten over de notarisbond verwees hij me naar de Notarisbond, zie de mails en de mails die ik aan de ombudsman heb gestuurd, eventueel.  En nu zegt weer de toezichthouder dat het niet onder uw toezicht valt.  Het notariaat vormt een belangrijke onafhankelijke pijler van onze democratie en als die wankelt moet er een toezichthouder ingrijpen. Hopelijk kunt u uw licht nog eens laten gaan over onderstaande bevestiging van misstanden zoals geschreven door de Heer Geselschap van de Notaris Bond.  Als een overheidsinstantie als de KNB niet functioneert en alle notarissen bij hen, verplicht  zijn aangesloten,  lijkt me van groot belang dat er iemand optreed ipv weg te kijken. Alvast heel erg bedankt voor de moeite, Met vriendelijke groeten,Marije van AppeldoornAppelcomRembrandtweg 353 1181 GL Amstelveen 06 36270078 Zie Voor het kantoor Lubbers en Dijkhttps://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vermaarde-notaris-betrokken-bij-wanbeheer-kunstcollectie~b7b3f785/    Dan wat betreft het kantoor Akkermans en MeulemansFout! Bestandsnaam niet opgegeven.Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.  Op wo 29 jul. 2020 om 09:29 schreef Info AFM <Info@afm.nl>:Geachte mevrouw Van Appeldoorn, Op 28 juli jl. hebben wij uw e-mail ontvangen. U heeft een klacht over twee notariskantoren en over de KNB en u vraagt of de Autoriteit Financiële Markten (AFM) u kan helpen. De AFM is een onafhankelijke gedragstoezichthouder op de financiële markten. De AFM houdt toezicht op de markten van sparen, beleggen, verzekeren en lenen. Lees meer hierover. Notarissen vallen niet onder ons toezicht. Om die reden kunnen wij u helaas niet van dienst zijn. Contact met de AFMVanwege de Corona-maatregelen zijn we niet op kantoor en daardoor helaas niet telefonisch bereikbaar. Uw vragen kunt u stellen via info@afm.nl of via het contactformulier op onze website www.afm.nl.Met vriendelijke groet, Monique TesselaarSenior Medewerker Contactcentrum & Eerstelijns ToezichtToezicht Service Centrum Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.Autoriteit Financiële MarktenBezoekadres: Vijzelgracht 50 – AmsterdamPostadres: Postbus 11723 – 1001 GS Amsterdam
www.afm.nl  De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten. Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.       From: Marije van appeldoorn [mailto:marijevanappeldoorn@gmail.com]
Sent: dinsdag, juli 28, 2020 12:15
To: Info AFM <Info@afm.nl>
Subject: Re: Klacht over handelen KNB  Geachte heer of mevrouw  Graag wil ik uw aandacht vestigen op onderstaande correspondentie tussen de woordvoerder van de knb en mij. Het lukte me niet dit online te melden. Dankzij briljant werk van de ombudsman is deze organisatie aangepakt.  Het gaat over twee notariskantoren , Lubbers in Amsterdam en Akkermans en Meulemans. De eerste ontkent betrokkenheid bij het afhandelen van mijn moeders erfenis terwijl ik allerlei correspondentie heb. Ook bleek het vermogen verdwenen. Het gaat veel te ver alles te benoemen dus dat kan allemaal toesturen. Het laatste kantoor doet 15 maanden over het opvragen van mijn moeders testament. Dit terwijl ik heb aangegeven dat ik voor de tweede keer kanker heb en snel wil optreden voor mijn zusje en mijn kinderen. Mijn vader heeft een nieuwe partner en mijn moeder s vermogen verdwijnt in zijn zakken.  Uiteindelijk klaag ik bij de knb over de werkwijze en word pas na een jaar aandringen de zaak onderzocht en alleen toen ik dreigde naar de media te stappen kwamen ze in actie. Daar lieten ze de betrokken notaris die maar bleef ontkennen en zijn kantoor lubbers wegkomen met niet betrokken terwijl hun kantoor stempels staan onder onroerend goed transacties  en mijn vader zelf zegt dat het zijn kantoor is en dat de heer galman, een vriend is die zijn zaken behartigt.  Dit is in een notendop het verhaal.  En heb nu wel een excuus gekregen maar geen oplossing.  Ook werk ik als onderzoeksjournalist aan deze zaak. En at nemen ze me niet in dank af.  Hopelijk bent u in staat me te helpen. Alvast hartelijk dank.   Vriendelijke groeten ,Marije van Appeldoorn Rembrandtweg 3531181 Gl Amstelveen 06 36270067 Op vr 24 jul. 2020 om 21:09 schreef Willem Geselschap <W.Geselschap@knb.nl>Geachte mevrouw van Appeldoorn, Ik moet u helaas verwijzen naar mijn eerdere e-mails van vandaag. Daaraan heb ik niets toe te voegen. Ik begrijp dat u graag iets anders had gehoord, het is helaas niets anders. Wij kunnen en zullen verder niets voor u doen. Ik wens u ook een goed weekend. Met vriendelijke groet, Willem Geselschap   Verstuurd vanaf mijn iPhone Op 24 jul. 2020 om 19:46 heeft Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com> het volgende geschreven:  Geachte heer Geselschap,   Dat verbaast ons niets helaas.  Op uw site valt te lezen: Als wordt vermoed dat een (kandidaat-)notaris niet integer handelt, volgt nader onderzoek. Eventueel dient de KNB een klacht in bij de tuchtrechter (de kamer voor het notariaat). (Kandidaat-)notarissen staan verder onder controle van het Bureau Financieel Toezicht. Het lijkt me overduidelijk dat notarissen die ontkennen betrokken te zijn terwijl ik emails correspondentie toestuur, hun kantoor stempel staat onder diverse aktes, of 15 maanden doen over het opvragen van een testament niet integer handelen. Netzomin als het vermogen wegpoetsen, een samenlevingscontract afsluiten zonder de erven in te lichten. Net zomin als het ontbreken van handtekeningen op de aan en verkoop van mijn zusje en mij op og transacties en een hele hoop andere misstanden. Dat is allemaal niet zo integer. En uw organisatie komt nog voor ze op door ze appels met peren communicatie te laten voeren. En drie jaar lang niet reageren op klachten over uw eigen organisatie en dan mevrouw Kleijn de schuld geven, ze heeft niet begrepen dat de klacht  tegen haar gericht is. Dan is het onmogelijk dat klagen over een overheidsinstelling in behandeling worden genomen door de instelling zelf. Daarbij reageert de instelling al jaren niet.  En er geen enkele autoriteit is die de instelling wil controleren zoals de toezichthouder Financiële markten. De enige die durft op te treden is de ombudsman waar ik erg dankbaar voor ben.  Maar uw reactie de KNB kunnen u en uw zusje niet helpen want we bemiddelen alleen . Uw rol gaat veel verder dan bemiddelen. U bent uw waakhond voor alle notarissen ( allemaal moeten ze bij u zijn ingeschreven) en ook waakt ook nog eens over uw eigen organisatie. En klachten over uw organisatie komen niet aan wegens ziekte of dyslectie van mevrouw Kleijn.  Helaas neem ik aan dat ik de enige niet ben die zo behandeld wordt en dat is schandalig op zijn zachtst uitgedrukt  De KNB is de beroepsorganisatie van en voor notarissen en ondersteunt notarissen op allerlei wijzen bij het voeren van hun praktijk. De wetgever heeft de KNB geen toezichtstaken toegekend, zoals het doen van onderzoek bij en naar het handelen van notarissen. Ook heeft de KNB niet tot taak gekregen om een oordeel te vellen over het handelen van notarissen. Beide taken zijn belegd bij onafhankelijke instanties respectievelijk het Bureau Financieel Toezicht en de notariële tuchtrechter. Dit is naar onze mening ook logisch omdat het onwenselijk is dat er een situatie zou kunnen ontstaan waarbij ‘de slager zijn eigen vlees keurt’. Deze onwenselijke situatie is weldegelijk ontstaan, zie correspondentie met de toezichthouder!    Doorgestuurd bericht ——–
Van: Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>
Datum: ma 20 apr. 2020 om 13:09
Onderwerp: Re: uw mail van 27 oktober 2018
Aan: <bft.post@bureauft.nl> Geachte toezichthouder,  Ik heb drie geklaagd tegen de Notarisbond tegen zich zelf maar ze reageren nu al 3 jaar niet. Vanmorgen maar een finale keer. Het is totaal absurd dat ze als het lastig word, heel in hun geval, want het is schandelijke zaak waarbij een heel groot keurige notaris kantoor zoals Lubbers en Van Dijk te Amsterdam, Akkermans en Meulemans, de Koninklijke Notarisbond betrokken zijn en ze elkaar de hand boven het hoofd houden.  De reden dat ik nu schrijf weer omdat het door Corona word opgerakeld. Ik heb een kwetsbare gezondheid. Tevens ben ik journalist en wil deze malafide praktijken aan het licht brengen. En ga het vandaag of morgen publiceren.  U bent toezichthouder,wat is uw reactie en wat gaat u doen? Vriendelijke groeten  Marije van Appeldoorn06 36270067     Op di 30 okt. 2018 om 22:23 schreef Marije van appeldoorn <marijevanappeldoorn@gmail.com>:Geachte heer, mevrouw,Heel erg bedankt voor uw bericht en voor het signaleren van mijn klacht. Het gaat juist ook over de notarisbond, door mijn advocaat en door mij 12 keer aangeschreven in een periode van drie maanden. Voor klachten over de notarisbond kan ik bij notarisbond terecht en dan weet ik zeker dat mijn klacht onpartijdig word behandeld?  Het e-mailadres van de kamer op de site van de notarisbond klopt ook nog eens niet.   Ik vind het een vreemde zaak dat het klagen, heb het jaarverslag gelezen, bij de kamer vh notariaat 160 euro bedraagt. Dit terwijl bijna niemand in het gelijk word gesteld! En er belastinginspecteurs recht spreken terwijl ze daartoe niet zijn opgeleid. Het lijkt me geen welbestede 160 euro, in mijn geval keer 2, het gaat hier om twee bevriende notarissen. Ik ga het verder onderzoeken wellicht dat ik dan bij u terug mag komen met bevindingen?Alvast heel hartelijk dank voor uw hulp en signalering. Vriendelijke groeten,Marije van Appeldoorn06 36270067

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

You missed

%d bloggers liken dit: