Appelcom doet onderzoek waarom het AVL de verkeerde maat prothese bestelde en niets heeft veranderd in de procedures om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Heel gek, 100 x werd er gevraagd of links goed was en niemand controleerde de cup maat. En het zou zo maar kunnen dat het niet de schuld is van het AVL maar van de plastisch chirurg, een goede bekende van Joris Scheepers. En waar Appelcom nog meer bezorgd over is dat haar behandelend arts overal toegang tot had terwijl hij tegelijkertijd wilde gaan dansen op haar graf…..

Beste mevrouw Moppi
Er moet mij iets belangrijks van het hart. Ik was vanmiddag in de Bergman kliniek voor een second opinion over mijn  borsten, de maat, de zenuwpijn etc. De plastisch chirurg had er een kwartier voor nodig waar jullie plastische chirurgen al 2 jaar mee bezig zijn. Mijn huid is te dun en er moet vet in de borst, iets wat jullie plastisch chirurgen ook hebben gezegd aan het begin maar blijkbaar zijn kwijt geraakt onderweg.
Ik heb zo veel onnodige pijn gehad hierdoor, Dat vet is minder invasief dan niet zo prettige lido injecties. In het begin beloofde de plastisch chirurgen gouden bergen en ze gingen in orde maken om foute maat te herstellen. 
Daarna weinig meer van vernomen en omdat pijn bestrijden hoofdmoot is heb ik daar ook niet veel aan gedaan. Los van hartproblemen de dat redelijk onmogelijk maakte,
Eerst me mismaken met de verkeerde maat, dan moet ik wachten totdat andere borst groeit wat nooit gaat gebeuren omdat die toen ik 21 was geopereerd is, daardoor sowieso kleiner, en door chemo nog verder geslonken. 
En het ergste is die pijn die met zoiets simpels als vet weg te krijgen is aldus Bergman kliniek en jullie zelf hebben dat dus ook geopperd maar daarna nooit uitgevoerd, Wel moest ik naar pijnbestrijding voor zenuwblokkade elk half jaar, Gelukkig  mocht dat niet van cardioloog. Wel pas een onzinnig bezoek aan kanker revalidatie totaal overbodig omdat ik bij hartrevalidatie ben, 
Niemand heeft gekeken wat de oorzaak was en iedereen heeft me doorverwezen om te kijken of dat oplossing is. Ik slik extra pillen voor die borst die helemaal niet goed is voor bloeddruk. Ook eigenlijk helemaal niet nodig.Niets nodig behalve vet, 2 x, aldus die plastisch chirurg van de Bergman kliniek (en een van jullie eigen artsen)
Behalve de verkeerde maat waarvan ik niet het idee heb dat jullie iets veranderd hebben in protocol zodat niemand anders dat kan gebeuren heb ik nu ook de vetkwestie waarover ik een klacht indien, heropen.
 Jullie hebben een prachtig ziekenhuis en mijn arts Marjan is echt beste dokter die je kan wensen, complimenten voor haar en wil ook heel graag blijven komen,.Als ik haar eerder had ontmoet was dit nooit gebeurd want ze zit echt overal bovenop. Ze staat altijd klaar eigenlijk dag en nacht. Echt bijzonder! Daar ben ik heel dankbaar voor. 

Maar die plastisch chirurgen zijn smet op blazoen atthans zo ervaar ik dat.Zoals jullie kunnen begrijpen wellicht ga ik dan toch maar weer juridische hulp zoeken.

Vriendelijke groeten,Marije van Appeldoorn

Op 23 maart 2017 om 12:47 schreef <g.moppi@nki.nl>:

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Uw mailbericht is naar het algemene mailadres van de plastisch chirurgen doorgestuurd. Zij zullen naar aanleiding daarvan, contact verder met u opnemen.

Ik ga ervanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u het allerbeste toe.

Met vriendelijke groet,
Gemi Woudwijk- Moppi

Van: Marije van appeldoorn [mailto:marijevanappeldoorn@gmail.com]
Verzonden: woensdag 22 maart 2017 10:33
Aan: Gemi Woudwijk-Moppi
Onderwerp: Re: ontvangstbevestiging

Beste mevrouw Moppi,

Dank u wel voor uw bericht en uw bemiddeling. Heb dat email adres van plastisch chirurgen juist na telefonisch contact met secretariaat gekregen, zou u mijn bericht misschien willen doorsturen? Alvast heel erg bedankt. 

Vriendelijke groeten,

Marije van Appeldoorn

Op 20 maart 2017 om 15:05 schreef <g.moppi@nki.nl>:

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Onderstaande mail is door mij in goede orde ontvangen. Het mailadres van de plastische chirurgie en het klachtenbureau is niet meer werkzaam. Daarom wil ik u voor de voortgang verwijzen naar het algemene telefoonnummer van het Antoni van Leeuwenhoek: 020- 512 9111 waar u contact kunt zoeken met het secretariaat van uw behandelend plastisch chirurg. U kunt dan onderstaande met uw arts bespreken en het plan van aanpak met elkaar kortsluiten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u het allerbeste toe.

Met vriendelijke groet,

Gemi Woudwijk- Moppi

Klachtenbemiddelaar

Van: Marije van appeldoorn [mailto:marijevanappeldoorn@gmail.com]
Verzonden: maandag 20 maart 2017 10:10
Aan: Gemi Woudwijk-Moppi; klachtenbureau@nki.nlplastisch.chirurgie@nki.nl
Onderwerp: marije van Appeldoorn, 29/9/1971

Marije van Appeldoorn

29 9 1971

Beste plastisch chirurgen,

Vorig jaar hebben jullie mijn borst weggehaald en een prothese geplaatst. Deze bleek echter vele malen kleiner dan mijn eigen borst op normaal gewicht, 

Voor jullie heel gelukkig was mijn andere borst al veel kleiner door eerdere tumor die is weggehaald.

Jullie hebben me toen beloofd deze bestelfout op te lossen. 

Alles wat in jullie mogelijkheid lag om dit goed te maken zou ondernomen worden, vet inspuiten, andere kant liften. Tot nu toe heb ik elke x dat ik er om vroeg te horen gekregen “het kan niet”, blijf 75 kilo wegen.

Los van deze verkeerde maat heb ik die zenuwaanvallen die nu binnenkort worden opgelost hopelijk.

Elke keer word ad hoc een probleem opgelost waarvoor ik heel dankbaar ben maar nooit word bekeken of besproken hoe mijn borsten enigszins gelijk kunnen gemaakt worden aan vroeger. 

Los van kanker heb ik nu veel te hoge bloeddruk en anigna pectoris of id. Alles wat mijn bloeddruk hoog maken wil ik graag elimeren, mijn uiterlijk op dit moment maakt me onzeker en die zenuwaanvallen maken de AP aanvallen nog ondraaglijker.

Dit schreef ik in mijn te hoge bloeddruk oorzaken dagboek:

“Aan avl vragen hoe ze te kleine prothese kunnen oplossen nu echt een keer enkelzijdig theezakje opheffen, plus ondergoed wat zowel zenuwaanvallen beschermt en ook nog lekker zit bij die AP aanvallen.  En niet ongelukkig worden van ondergoed  voor dames van lichte zeden. Maar bestaat niet anders.  En die 75 kilo regeling op de schop want misschien te veel, voor hun makkelijk gezegd. Hun fout oplossen door 75 te blijven wegen. Kan misschien tegelijk met zenuwblokkade een x risico. En niet elke keer weg laten sturen met kan nog niet. “

Ik heb juridische stappen tegen jullie afdeling ingetrokken omdat jullie veel te goed werk doen maar help dan in ieder geval gemaakte fouten op te lossen. Ik zou graag dat er een geïntegreerd plan werd gemaakt ipv hier een botoxje daar een zenuwblokkade en heel veel beloftes zonder ooit na te komen.

Ik heb zsm aangepast ondergoed nodig om mee te beginnen. Dat beschermt tegen zenuwpijn, mijn borst fixeert en tevens ruim genoeg is om AP aanvallen door te komen. En een plan met oog op toekomst waar ik naar toe kan kijken ipv mezelf te verafschuwen.

Zou ook heel graag willen dat jullie erover nadenken hoe zo snel mogelijk oplossing wordt gevonden voor ECG ellende en overleg met behandelde artsen hoe hier mee om te gaan.  laatst was ik opgenomen In de VU, daar deden ze op de afdeling  die zenuwaanvallen af als paniekaanvallen met alle gevolgen van dien. Krijg dan ook geen pijnbestrijding. Misschien briefje in portemonnee want ben niet altijd even bij?

Hoe zijn die zenuwaanvallen ontstaan? Als ik borst eraf zou laten halen misschien betere oplossing? Kan er iets zijn misgegaan tijdens operatie dat zowel hoge bloeddruk als kramp veroorzaakt? Of moet ik dat aan dr Rodenhuis vragen? Heb heleboel vragen en weet niet waar ik de antwoorden kan ophalen.

Vind het absoluut niet meer erg dat jullie fout hebben gemaakt. Jullie ziekenhuis is verder fantastisch.  Maar zouden jullie alsjeblieft willen helpen om het op te lossen met een plan van aanpak.

Alvast heel hartelijk dank, met vriendelijke groeten

Marije van Appeldoorn

– Doorgestuurde bericht ———-
Van: <g.moppi@nki.nl>
Datum: maandag 18 juli 2016
Onderwerp: Terugkoppeling klacht Antoni van Leeuwenhoek
Aan: marijevanappeldoorn@gmail.com

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Hierbij stuur ik u in de bijlage de bemiddelingsreactie van de plastisch chirurgen van het Antoni van Leeuwenhoek op uw klacht. Uw klacht met de daaruit voortkomende signaleringen is tevens opgenomen in de klachtenregistratie, die wordt teruggekoppeld aan de raad van bestuur en de clusterhoofden. Hiermee komen de signaleringen uit uw klacht met betrekking tot onder andere communicatie, informatievoorziening en behandeling onder de aandacht van de diverse beleidsmakers die dit intern zullen oppakken.

De bemiddelingsprocedure is hiermee afgerond. Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik deze graag van u terug. U kunt mij bereiken op de maandag, dinsdag en donderdag via onderstaand telefoonnummer. Tevens ben ik bereikbaar per mail: klachten@nki.nl

Ik hoop u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd en wens u alle goeds toe.

Met vriendelijke groet,

Mw. G.E.J. Woudwijk- Moppi

Bericht Appelcom

Geachte heer mevrouw,

Afgelopen zomer ben ik geopereerd aan borstkanker. Toen eenmaal zwelling weg was bleek dat verkeerde cup maat ( B80 ipv D85) was geplaatst. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ik heb daarvan ernstige psychische schade ondervonden. In eerste instantie heb ik bij het klachten bureau van het Anthony van leeuwenhoek ziekenhuis de klacht ter signalering gemeld. De plastisch chirurg beloofde toen gouden bergen om het probleem op te lossen. Onlangs bezocht ik voor de 3e x dit jaar deze plastisch chirurg en wederom kon het probleem niet verholpen. Ik heb ondertussen het klachten bureau (mevrouw moppi) gemeld dat ik het niet eens ben met doodzwijgen. Ik zou ook heel graag willen dat procedure veranderd wordt zodat dit niet nog een keer kan gebeuren. Ook heb ik financiële schade geleden (ben arbeidsongeschikt op dit moment. Niet alleen vanwege verkeerde prothese vanzelfsprekend maar het heeft niet geholpen). Daarnaast heb ik diverse andere extra kosten gemaakt door deze fout.
Mevrouw Moppi  van het AVL neemt vandaag of morgen contact op. Graag zou ik willen bespreken wat juridisch mijn mogelijkheden zijn? Navraag leerde mij vanmorgen dat ik hiervoor verzekerd was. Hieronder volgt de correspondentie tot nu toe.
Met vriendelijke groeten ,Marije van Appeldoorn



g.moppi@nki.nl
12 mei (11 dagen geleden)
aan mij

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Onderstaand mailbericht is in goede orde door het klachtenbureau ontvangen. Uw klacht is verleden jaar inderdaad opgenomen ter signalering in de klachtenregistratie. Uit uw mail maak ik echter op dat de onvrede over de gang van zaken, bij u nog niet is weggenomen. U geeft verder aan dat u zich daar naar en onbegrepen door voelt en dat spijt mij om te lezen. Wanneer u het erop prijs stelt, kunnen wij een belafspraak maken om een en ander met elkaar te bespreken en te bekijken wat de mogelijkheden zijn binnen de klachtenbemiddeling.

Volgende week ben ik echter afwezig, maar maandag 23 mei of dinsdag 24 mei kan ik een telefonisch overleg met u inplannen. Kunt u mij voor de volledigheid per mail laten weten of dit voor u een optie is en zo ja, op welk telefoonnummer ik u dan kan bereiken? Ik verneem het graag van u terug en alvast hartelijk dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Mw. G. E.J. Woudwijk- Moppi

Klachtenfunctionaris

From: Marije van appeldoorn [mailto:marijevanappeldoorn@gmail.com
Sent: Wednesday, May 11, 2016 4:41 PM
To: Klachtenbureau Clienten
Subject: Re: afronding

Dag mevrouw, meneer.

In eerste instantie na alle chemo en operatie toestanden heb ik de klacht ter signalering neer gelegd. Echter ik wil dat niemand zoiets in de toekomst weer gebeurt. Dat kan heel eenvoudig door betere procedures in te bouwen en niet alleen een bestelmoment. Net als aan welke kant, links of rechts, zou welke maat ook diverse keren gevraagd moeten worden. In eerste instantie beloofde betrokken plastisch chirurg goede bergen. Nu bestaat er een soort zwijgplicht om het vooral er niet met mijn over te hebben. Dat vind ik naar en voel me daardoor erg onbegrepen. Elke keer als ik iets voorstel blijkt in de praktijk toch niet mogelijk. Ik neem aan dat zo soort toch wel grote fout (in mijn ogen) aan de inspectie is doorgegeven. Ik ga me bezinnen op verdere stappen.

Met vriendelijke groeten,

marije van Appeldoorn

Op 26 november 2015 15:24 schreef <klachten@nki.nl>:

Geachte mevrouw Van Appeldoorn,

Onderstaande mail is door het klachtenbureau naar u verzonden ter bevestiging van de goede ontvangst van uw klacht. Hierbij wil ik u informeren dat uw klacht is opgenomen in de anonieme klachtenregistratie, die ter signalering aan de raad van bestuur en de clusterhoofden wordt teruggekoppeld. Hiermee komt de signalering uit uw klacht onder de aandacht van de diverse beleidsmakers die deze intern zullen oppakken. Er volgt echter geen terugkoppeling naar u toe en de procedure is hiermee afgerond. Mocht u de klacht actief willen laten afhandelen, dan kan ik de klacht voor u bemiddeling. Ik leg uw klacht dan voor aan de betrokkenen en koppel aan u de reactie terug. Wanneer u dit wenst, dan kunt u contact met mij opnemen via de mail of wij maken een belafspraak om het door te spreken. Mocht u geen reactie meer geven, dan ga ik ervanuit dat de opname in de klachtenregistratie ter signalering, voor u afdoende is.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u in elk geval het allerbeste toe.

Met vriendelijke groet,
Gemi Woudwijk- Moppi
Klachtenfunctionaris
________________________________
Van: Klachtenbureau Clienten
Verzonden: woensdag 28 oktober 2015 16:29
Aan: ‘marijevanappeldoorn@gmail.com
Onderwerp: Bevestiging van ontvangst van uw klacht bij het Antoni van Leeuwenhoek

Geachte mevrouw van Appeldoorn,

Hiermee bevestig ik de klacht die u vanmiddag telefonisch indiende over de verkeerde prothese. Ik dank u voor het feit dat u deze klacht indient zodat deze kan worden geregistreerd en bij kan dragen aan verbetering.

Ik lichtte u telefonisch de verschillende manieren toe waarop in het Antoni van Leeuwenhoek met klachten kan worden omgegaan en voeg zoals toegezegd hierbij de folder waarin deze worden beschreven. U kunt dan rustig afwegen wat u denkt dat het beste past in uw situatie.

Als u weet wat u wenst kunt u contact met ons opnemen. Onze contactgegevens staan hieronder vermeld.

Met vriendelijke groet,
Irene Hamerling
Ambtelijke secretaris
Raad van Bestuur

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: